Sunday 23 March 2014

Doa Cinta :)


"Kalau ada seseorang yang kau cintai, suruh kau lupakan dia, kau buat apa?"

"Doa."

"Doa supaya dia buka hati untuk kau?"

"Tak."

"Dah tu?"

"Aku akan doa:


  Ya Allah, temukanlah dia dengan seseorang yang baik akhlak, iman, dan 

taqwanya. Aku mahu dia gembira, Ya Allah walaupun bukan kerana aku. Aku mahu dia 

dicintai dengan selayaknya tidak seperti mana aku mencintainya, dan aku mahu dia 

ditemukan dengan seseorang yang melihat dirinya bukan dengan pandangan nafsu manusia 

dan syaitan, tetapi pandangan dari-Mu, ya Allah."

"Wah..."

"Yup, aku selalu baca doa ni. Hari-hari. Untuk dia. Aku tau aku tak layak untuk dia, dan ini 


je yang aku mampu buat untuk menebus rasa yang tak berbalas tu."


- sederhanaindah


#copypaste (Aku Islam)


Memang sakit bila mencintai orang yang tak cintakan kita. Tapi, apa salahnya kalau kita berdoa untuk si 'dia'. Mungkin dia memang bukan jodoh kita. Redha! Allah kan ada. (senyum) Pasti ada seseorang yang jauh lebih baik untuk kita kan? In shaa Allah. Dia Maha Mengetahui segala sesuatu.

2 comments:

  1. Replies
    1. Mira. hehe. Ni perkongsian je. Bukan maksudnya 'aku' orangnya. Amalkan doa ni Mira. haha.

      Delete